Lapplisor


Okej ni som åkt pendel från civilisationen ut i djungeln någon gång har stött på dom. Gubbarna och tjejerna som tigger cash genom att lägga ut laminerade lappar på tågets säte där det står något liknande med: "Hjälp mitt barn att få sin dyra operation hemma i whatever."

Utöver detta finns det alltid en bild på lapplisan och ett eller flera barn. Idag bjöds det på en lite rundare karl som satt bredvid en flicka. Han satt bredvid henne likt en jägare sitter bredvid sitt byte. På huk med armen lite försiktigt runt huvudet. Mycket kärleksfullt!!!!!!!!!

By the way tror jag hon inte var så sjuk faktiskt, mest han...

8 kommentarer: Skicka en kommentar
  Buzan

2:37 em

Min första tanke när jag fick en sån lapp var "Hur fan har de råd att trycka upp dem??"

Det värsta är att det finns folk som behöver hjälp.. som jag gladeligen skänker pengar till.. men "tyvärr" hör inte denna kategori av människor dit..

  Anonym

1:35 fm

ääh, jag funderar på att köra det svenska sättet istället... lämna en arg lapp.. på svenska..

man vill ju inte stöta sig ;D

  Anonym

1:19 em

Vi som har humorn kvar i detta förtorkade land har närmast en skyldighet att missionera och sprida den :D

  Anonym

1:28 em

sv: rymdprojektet är sjukt bra!

hur har dom råd att laminera den då?

  anna wintour

1:57 em

brölloppet var dyrt kostade ca 300 000 kr det kan varken du eller jag rå över, men dyrt var det.

  anna wintour

3:10 em

det var inte jag som betalade kalaset men det var dyrt då så många gäster fick bra service.

varför är detta så konstigt? det är som att säta att en bil kostar så mycket. det beror på hur vi priorierar.

  anna wintour

4:46 em

din toalettstol kanske är dyrare?

  Anonym

8:45 em

Det är som när jag såg två tiggare sittandes på gatan med ett gitarrfodral att slänga pengar i. Dom har en skylt där det står i korta drag: "Vi har inget jobb och inga pengar och 14 ungar som svälter, ge oss en slant" Dom har ingen gitarr att spela på heller, bara ett tomt fodral. Min första tanke är: klart dom inte har nå jobb när dom sitter här och tigger!