Historien om kvinnan


Har ni hört historien om kvinnan som var påhittad?
Jo visst vettni...

Det var en gång en kvinna som bodde ute i skogen.
Hon levde där ute helt ensam med sin blogg, med sina tre låtsasbloggkompisar.
En heter Oscar, en annan heter Hugo och den tredje heter Boss.

Ibland när dom fick lite tråkigt mellan löningarna brukade kvinnan berätta spännande historier om sitt liv för Oscar, Hugo och Boss. Oftast handlade det om sagolika bröllop, svulstiga modevisningar och excl usi va butikker där man kunde köpa de mest exc lusivva kläderrna som någonsin skådats (i Uppsala).

De tre vännerna blev alltid lika förvånade och frågade varann:
"Hur vet hon allt detta, hur kan hon allt, vem är hon?"

Eftersom ingen riktigt trodde på att varken hon eller historierna var på riktigt bestämde dom sig för att ringa sin gode vän och bloggmentor Alex Kanin AKA SkoSvensson. Jovisst, Alex var en mycket klok och pålitlig kanin som visste det mesta om de flesta. Men ajsan så tråkigt, inte ens Alex hade hört något om detta. Han visste faktiskt inte ens vem kvinnan var...

ONEJ!
Vad skulle hon nu göra när hon insåg att ingen visste vem hon var?
Hela hennes tillvaro raserade.
Hela hennes identitet försvann.

....Jo hon fortsatte att berätta historier naturligtvis.

De tre vännerna tog avstånd från kvinnan och drog ut på en liten roadtrip.
Mest för att hitta rätt i livet igen. Dock det ryktas om att det var St Tropez dom stack till. Anyway...

En dag när Hugo & Boss googlade "pinsamt" på internet hittade dom någonting märkligt. Kvinnan hade nu börjat skriva en blogg om folk som ville tillhöra den innersta kretsen, samtidigt som dom ville bli pinsammare. Så dundermärkligt!!

"....jag skriver om pinsamma typer kring Stureplan som gör allt för att tillhöra den innersta kretsen och bli pinsammare."
- http://www.blogginfo.se/hertiginnan-anne-af-uppsala/

(OBS: Författaren samt innehållet på ovanstående länk har inget med denna historia att göra...)

Eftersom de båda visste att hon själv inte var sen med att hitta på historier om dittan o dattan tyckte dom att detta var väldigt konstigt. Skulle någon verkligen tro på henne?

Dom klickade sig in på sidan och möttes av följande:
"
Mitt liv är en drömliv för många och du får ta del av den via bloggen där var dag är ett äventyr. Jag rider på Islandshästar."



To be continued, always.....
(OBS IGEN: Kvinnan på bilden är inte kvinnan. Det är en annan kvinna...)

18 kommentarer: Skicka en kommentar
  Anonym

7:14 em

Hej. Ohh tack!
Nopp jag e tyvärr inte så bra på att fixa blogg men de va en tjej som heter Diandra, kallar sig för Dea som fixade den åt mig!
Ciao
Josi

  Anonym

7:18 em

Haha! Ja, tänk att det bara är 10 som inte känner mig! Förvånansvärt! Nu var ju undersökningen avslutad, så din röst räknas inte, men jag ska ha den i åtanke :)

Rolig historia du har hittat på ;)Jag tror att jag vet hur du hittade till min blogg...

  Anonym

7:24 em

Ok, men jag tror jag vet varifrån du har fått inspirationen!

  Anonym

7:26 em

Förresten! Din blogg är riktigt, riktigt snygg!

  Anonym

7:36 em

I trööst you! Du vet väl att du snart kommer att få höra att du är avundsjuk och att alla andra också är det..? Jag tycker mig ha läst liknande kommentarer i ett flertal bloggar ;)

  Anonym

7:46 em

Spännande att se om någon känner igen sig!

  Anonym

8:21 em

OJOJOJOJ!!!!

Du har GJORT en C-uppsats!!!

Grafikern har härmed förklarat krig!

Mycket spännande!

  anna wintour

8:39 em

det ironiska och det underliga är att tjejen på bilden är en bekant till mig från Uppsala. Den här bilden har cirkulerat på internet och det är en av hennes dejter som la in bilden på henne och monterade den.

Mycket elakt av killen. De hade chattat ett tag och hon skrev att hon var kurvig men det visade sig att hon var gravt överviktig.

  Anonym

9:34 em

...och kvinnan, som var mycket förstående, fast hon var en ko...

  Anonym

9:42 em

*ASG* klockent... tyvärr helt sant dock

och helt fel gissning.. alla tre är sanna inte falska ;D

  Jenn

10:10 em

haha =)

  anna wintour

10:41 em

hon är från sydafrika jag känner henne.

jag kan tyvärr inte bevisa för då hänger jag ut henne vilket jag inte vill. Jag har foto på henne i min blogg med hennes riktiga namn.

  Anonym

2:25 fm

hehe...

tyvärr läses sidan av min morsa men någon dag när hon är på semester ska jag minsann slänga upp en del riktigt gottiga historier..

haha

och åter igen.. klockrent inlägg.. speciellt delen om att föregående länk har inget med texten att göra.. och "jag rider på islandshästar"

VA!? exakt vad vill hon förmedla med det..

haha..

  Anonym

5:30 fm

fast du vet, det kan baktända som fan om hon nu sätter sig på golvet och klämmer en hög ;)

och ja, vad vill hon säga??? jag tycker bara det är tur att det inte är 500 år sedan och hon har någon makt.

då hade jag varit rädd på riktigt..

  Jenn

9:38 fm

haha klart, du kan göra precis allt med den =D

  anna wintour

10:16 fm

Jag har inte skrivit under någon kontrakt som strider mot min blogg.

Jag skriver bla om det jag har nämnt. vill skriva det jag känner med jag har en röd tråd, har du?

  Anonym

12:07 em

hehe.. den stora frågan är hur?

för att klaga funkar ju tydligen inte.. Kanske om man gick in och gav henne beröm för sajten, då skulle hon nog hamna i chock-koma direkt...

  Anonym

12:27 fm

På något sätt framstår Blondinbellas och en del andras bloggar som rara i jämförelse med bloggen i ditt exempel.

Modebloggarna är kanske inga litterära mästerverk, men de verkar i alla fall skrivna av riktiga människor. Hertiginnebloggen är som en korsning av A clockworkorange och Alice i Underlandet - en förvriden obehaglig mardröm skapad ur ondska och något man inte vill tillbaka till.